Strategia promocji w sieci dla twojej firmy

Powodzenie każdego biznesu zależy od dotarcia z ofertą do grupy potencjalnych klientów. Większość branż działa w warunkach konkurencji, co oznacza że każdy efektywny sposób jest eksploatowany do granic skuteczności. Stąd niezbędna jest kreatywność, wyróżnienie się na tle konkurencyjnych firm.
Różne branże, różne sposoby promocji w Internecie
Promocja firmy, usługi czy oferty powinna być przemyślana. Każda branża ma swoją specyfikę, w tym sposób wykorzystania Internetu.
Firmowe strony internetowe – cały czas podstawa w większości branż
Strony WWW już dawno przestały być tylko statycznymi dokumentami z menu opublikowanymi w sieci. Oczywiście HTML i CSS to podstawa stron i całego Internetu – na czele ze znacznikiem “a”, jednak wraz z rozwojem dodatkowych technologii: PHP, Java Script itd witryny mogą oferować nowe funkcje. Jednak jeżeli chodzi o firmowe strony WWW, to prezentacja firmy i oferty jest tą funkcja podstawową. Najczęściej spotykamy się z następującymi podstronami:
- Strona główna – tutaj jest ogólna informacja o firmie, profilu działalności, celach itd,
- O nas – szersza informacja o przedsiębiorstwie, historia, opis siedziby itd,
- Oferta – opis usług lub/i produktów,
- Galeria – zdjęcia,
- Kontakt – dane kontaktowe, może być tez mapa i formularz kontaktowy.
Strona firmowa to chyba najbardziej uniwersalna metoda na przedstawienie swojego przedsiębiorstwa i zaprezentowanie swojej oferty. Można korzystać z wszystkich nowych techonologii webowych i korzystać z tyle megabajtów ile jest potrzebne.
Jednak firmy w niektórych branżach opierają się głównie na Facebooku. Zaliczam tutaj m.in.: salony fryzjerskie i ogólnie usługi związane z pielęgnacją urody kobiet.