Ważne elementy strony internetowej pod kątem SEO

Strona internetowa to jedno z podstawowych narzędzi marketingu internetowego. Witryny – bo taką nazwę zamiennie używa się, dają ogromne możliwości prezentacji firmy i oferty, a także komunikacji czy przeprowadzania bezpośrednio procesu sprzedaży – e-commerce.

Jednak żeby strona WWW przyniosła spodziewany efekt musi dotrzeć do internautów którzy mogą być potencjalnymi klientami. Od wielu lat największy ruch w Internecie generuje wyszukiwarka Google. Pozycje w pierwszej 10 wyników na frazę związana z nasza ofertą dają duże gwarancje na wejścia dużej ilości osób i to właśnie poszukujących taką ofertę.

Żeby strona mogła osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google powinny  być spełnione następujące warunki:

  • fraza w tagu title
  • oryginalny tekst z kilkukrotnie powtórzona frazą,
  • metatag description ze słowami kluczowymi,
  • zdjęcie, alt zawierać powinien frazę
  • znaczniki h1 , h2, h3 – w nich fraza
  • należy zadbać o linkowanie wewnętrzne.

Warto zadbać o oryginalne, nie kopiowane teksty. Najlepiej takie, które przyciągną uwagę internauty.

Sama optymalizacja to cześć procesu pozycjonowania stron WWW, na który składają się jeszcze działania linkbuildingu.