Ważne elementy strony internetowej pod kątem SEO
Strona internetowa to jedno z podstawowych narzędzi marketingu internetowego. Witryny – bo taką nazwę zamiennie używa się, dają ogromne możliwości prezentacji firmy i oferty, a także komunikacji czy przeprowadzania bezpośrednio procesu sprzedaży – e-commerce.
Jednak żeby strona WWW przyniosła spodziewany efekt musi dotrzeć do internautów którzy mogą być potencjalnymi klientami. Od wielu lat największy ruch w Internecie generuje wyszukiwarka Google. Pozycje w pierwszej 10 wyników na frazę związana z nasza ofertą dają duże gwarancje na wejścia dużej ilości osób i to właśnie poszukujących taką ofertę.
Żeby strona mogła osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google powinny być spełnione następujące warunki:
- fraza w tagu title
- oryginalny tekst z kilkukrotnie powtórzona frazą,
- metatag description ze słowami kluczowymi,
- zdjęcie, alt zawierać powinien frazę
- znaczniki h1 , h2, h3 – w nich fraza
- należy zadbać o linkowanie wewnętrzne.
Warto zadbać o oryginalne, nie kopiowane teksty. Najlepiej takie, które przyciągną uwagę internauty.
Sama optymalizacja to cześć procesu pozycjonowania stron WWW, na który składają się jeszcze działania linkbuildingu.